Hebat kakloh KP! Hampir strike!!

Hebat kakloh KP! Hampir strike!!

 

 

“Saa’tan! Saa’atan!”

 Itulah antara ungkapan mulia yang keluar daripada bibir mulia Rasulullah ketika memegang tangan Saidina Umar yang ingin menghalang beberapa hamba yang sedang bermain pedang di hadapan Rasulullah. Bahkan Siti A’isyah turut serta menjadi penonton persembahan yang tetu sahaja bertujuan menghibur.

 Saatan saatan sabdaan itu bolehlah diterjemahkah sebagai sekali sekala apalah salahnya kita ebrhibur

 Perjalanan yang memakan masa lebih kurang 6 jam jam ke Perak pada 30 Julai lalu tidak terasa terlalu lama. Sebabnya, hati terhibur dengan gelagat sain-sain yang turut serta program Rehlah Dewan Pemuda PAS Negeri Kelantan (DPNK). Rasanya inilah penyertaan teramai sahabat Dewan Pemuda PAS Kawasan Kota Bharu. Ya, Ketika sesi taaruf 16 orang daripada 19 ahli jawatankuasa yang hadir, sekaligus menobatkan DPPKB adalah penyertaan teramai

 Sebuah van Inokom milik kawasan Kota Bharu dan sebuah Avanza membawa kami ke salah sebuah negeri Pakatan Rakyat itu.

Peeh! aksi jah lebih. Doh la main pakai cap, sebutir pun Jireek FC tokleh rembat

Peeh! aksi jah lebih. Doh la main pakai cap, sebutir pun Jireek FC tokleh rembat

 Hari kedua adalah acara sukaneka. Acara inilah yang menghibur dan memautkan hati walaupun ustaz Ja tidak setuju dengan muqadimah senamrobik berlata rbelakangkan lagu poco-poco

 “Bukan senamrobik yang ana tak puas hati, tapi pilihan lagu tu yang tak betul”

 “Ana tak turun senamrobik kes ustaz Ja tak bui lah,” kata Saipudin.

 “Tapi ada orang yang tak dengar, turun jugak” sampuk Us Ja sambil mengerling kepada saya. Aku la tu. Hee. Bukan berdansing ustaz Ja, Gerak-geri, warm up, panaskan badan sebab lama takrmain

 Namun rehlah itu belum mencapai intergrasi yang intim antara kawasan. Masing-masing kawasan memang nampak serasi antara kami dengan penampilan yang tersendiri.

 Hanya kawasan Pengkalan Chepa yang nampak menjadi pencabar Kota bahru. Bukan setakat atas padang sampai di luar. Kata orang berlawan mulut biarpun hanya melibatkan beberapa individu. Memang gamat dan geger.

 Comel juga kalau acara-acara sukaneka itu tidak dipecahkan mengikut kawasan, tetapi dicampur aduk  menjadi inter kawasan.

 Acara bebas dalam kolam air  tidak kurang meriah dan malam persembahan saya tak ikut. Tapi katanya gegak la jugak

 Nota kaki

 * Kalau nak bagi ramai penyertaan kena buat jauh-jauh

* Kalau nak bagi ramai kena buat tempat ada klas-klas

* Kalau nak bagi ramai kena ada senam-senamrobik irama

 *** Tapi jarang-jarang sekali tak po bakali

  Nak tanya sikit

 “Lajnah Tarbiah DPPNK apa khabar?”

Berat dosa ko mu mea..hee..takpo..22 Ogos ni kure la!

Berat dosa ko mu mea..hee..takpo..22 Ogos ni kure la!