Apabila Perdana Menteri yang membuat sidang media menjawab kehadiran Hindraf dalam majlis sambutan hari raya kabinet yang kononnya membuat kecoh, maka menggambarkan  ketidakcerdikan dan tidak professional seorang PM. Kalau nak jawab sangat pun berilah pada menteri-menteri lain. Apa kejadah sampai PM sendiri yang jawab macam budak-budak berbalah.

 

Dalam keadaan dirinya yang di penghujung kuasa boleh lagi buat lawak bodoh. Memang Dollah masih tak sedar diri. Bak kata kecik-kecik tak nak m****s, besar-besar menyusahkan orang. Bukan eden yang kato eh, Ahmad Nisfu yang kata. Memang Dollah banyak menyusahkan rakyat Malaysia dengan kos kehidupan yang makin membebankan.

 

Masa sama ketika menjawab soalan wartawan apakah beliau tidak akan bertanding dalam pemilhan Umno Mac depan, beliau berkata akan isytiharkan esok atau lusa. Maknanya hari ini atau pun esok. Hangpa boleh percaya kaaa? Kalau ikut sifir tarikh pilihan raya umum yang lalu tak mustahil akan ada satu lagi pembohongan Dollah. Nak tiru stail Che Det la kunun. Memang Dol tak ada gaya kepimpinan tersendiri.

 

Aku kan, kalau Dollah bercakap memang tak nampak ada keyakinan. Tapi kalau pun benar sebagaimana yang Wak Dollah kata, aku kira tak mudah dia akan kata “ … Errr saya tidak berhasrat untuk mempertahankan jawatan Presiden Umno…” Aku rasa walau pun Dollah ini dikategorikan PM lembik lemah laih atas dunia, tapi anak menantu dia tak la lembik sangat.  Kalau lembik takkan boleh jadi kaya raya. Keputusan menangguh pemilihan yang sepatutnya akhir tahun ini kepada Mac tahun depan adalah sebahagian daripada strategi Dollah dan anak menantunya. Khairy buat-buat bantah jer. Yalah bantahan sekadar sehari itu saja. Lagipun tiada siapa yang menyokongnya. Ada makna tuuu.

 

Meme Ayoh Loh ni jenih tak sedar kediri. Ketika dalaman Umno sendiri berusaha untuk memastikan dia turun awal, Lah masih menyusun strategi. Strategi pertamanya menangguhkan pemilihan ke bulan Mac. Kalaulah dia jadi tidak mempertahankan jawatan presiden bermakna dalam tempoh itu dia sudah turun dengan cara terhormat. Tidak pun apabila melayu Umno yang semakin lupa ( 5 bulan lama ooo) kembali mencalonkan dia, dia akan mempertahankannya.

 

Ketika orang lain meramalkan 3 orang pemimpin Umno menawarkan diri untuk jawatan Timbalan Presiden memberi isyarat Abe Loh ingin memberi laluan pada Najib, aku pula mengcongak dia sedang mencari regu lain.

 

Memang betullah dok soh kesiangkan ko Dolloh ning. Sebab Dollah makin hagri makin tak sedaq digrhi. Dia ingat Seri Perdana mok bapok dio punyo.

 

Dollah wei!. Dengarlah rayuanku ni. Walau pun aku tahu dan sedar siapa aku. Lagikan Sohibu Samahah Mufti Perlis yang sama sorang yang hang selalu jemput ke pejabat hang pun, hang tak dengaq, inikan pula aku rakyat yang hina dina nih. Kalau hang nak turun cara terhormat ajarlah RTM dan TV3 ¼  tu berhemah sikit bila buat laporan pada pembangkang. Hentikanlah laporan berbaur fitnah, negatif dan prasangka. Ini idok. Siap dengan memek muka, terutama yang pompuan rambut merah tu. Memang tak sedar diri, Macamlah dia tu boleh apa-apa projek. Yang bolehnya harga minyak dan barang yang naik.

 

Yang tengah berdebar, gabra dan tak tido malam tak lain tak bukan si Najib dan Rosmah alis mata cukur. Dollah semakin sedar akan kerakusan dua kelamin itu untuk naik takhta. Hak ni dia sedar.

 

Aku pun tak tau bakpo posting aku nampak hot hari ni. Heeh! Panas make kambing rumah Ustaz Wan Azimin pegawai khas Dato’ Anuar Tan kot.

Pelakon Harapan tak boleh harap

Pelakon Harapan tak boleh harap

Pelakon Komedi Terbaik

Pelakon Komedi Terbaik

Pelakon tak laku

Pelakon pembantu tak laku

Aktres Pengampu Popular

Aktres Pengampu Popular

Anugerah Khas Pelakon Vetaran yang tenggelam

Anugerah Khas Pelakon Vetaran yang tenggelam

Pun tok laku

Pun tok laku

 Tok soh siang ko Ayoh Loh, sebab ayoh loh koho dok seda dighri.